اولین تصاویر از بازی Mortal Kombat 11 منتشر شد

 

در بمداد روز گذشته رویداد The Game Awards 2018 برگزار شد و در قالب آن از برترین‌های صنعت بازی‌های ویدیویی در سال جاری تقدیر شد. اما ویژگی که باعث شد این مراسم تنها به اهدای جوایز خلاصه نشود و اهمیت آن دو‌چندان شود، معرفی بازی‌های جدیدی از جمله بازی The Outer Worlds،بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled و بازی Far Cry: New Dawn است. اما یکی از آثاری که پیش از این شایعه در حال ساخت بودن آن منتشر شده بود و معرفی غافلگیر‌کننده‌ای داشت، تازه‌ترین بازی استودیو NetherRealm (ندررلم) و مجموعه مورتال کامبت یعنی بازی Mortal Kombat 11 است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، استودیو مذکور اولین تصاویر از این بازی را منتشر کرده است.

در تصاویر یازدهمین بازی اصلی سری Mortal Kombat، به مانند تریلر معرفی شاهد دو شخصیت Scorpion و Raiden هستیم. برخی از این تصاویر که مجموعا هفت تصویر هستند، مستقیما از بازی گرفته شده‌اند و علاوه بر تعدادی از حرکت‌ها، می‌توانید جزئیات بالای شخصیت‌ها و محیط‌ها را نیز مشاهده کنید.

بازی Mortal Kombat 11

بازی Mortal Kombat 11

بازی Mortal Kombat 11

علاوه بر انتشار اولین تصاویر از بازی Mortal Kombat 11، اعلام شد که در این بازی می‌توانید نسخه شخصی‌سازی شده شخصیت‌ها را با ویژگی‌هایی همچون حرکت‌های منحصر‌به‌فرد و خاص بسازید. این مورد مسلما تجربه بازی را متحول خواهد کرد و حتی در صورت امکان بهره‌گیری از آن در مسابقات، روی نتیجه آن‌ها تاثیر‌گذار خواهد بود. در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۷ دی) استودیو ندررلم رویدادی را برگزار خواهد کرد که انتظار می‌رود در قالب آن علاوه بر معرفی جنبه‌های مختلف بازی Mortal Kombat 11 و شرح سیستم شخصی‌سازی این بازی، اولین گیم پلی رسمی آن به نمایش در بیاید.

بازی Mortal Kombat 11 در تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و نینتندو سوییچ منتشر می‌شود.

۱۵ فیلم و سریال علمی-تخیلی که آینده را به درستی پیش‌بینی کرده بودند

از «۲۰۰۱: یک ادیسه‌ی فضایی» استنلی کوبریک تا «بلید رانر» شاهکار ریدلی اسکات، فیلم‌هایی هستند که در عین علمی‌تخیلی بودن‌شان، واقعیت‌های زیادی را هم به درستی پیش‌بینی کرده‌اند. همراه زومجی باشید.

برخلاف تصورات بسیاری از مخاطبان، سینمای علمی-تخیلی تا به امروز موفقیت‌های زیادی در پیش‌بینی آینده‌ی بشریت و تکنولوژی‌ها داشته است

سینمای علمی‌تخیلی، بارها و بارها به ما تصاویری سرتاسر غیرواقعی از آینده‌های نه‌چندان دور را نشان داده است و در عین حال، بعضی مواقع هم به درستی، تکنولوژی‌ها و دستاوردهای بشریت را پیش‌بینی می‌کند. اصلا شاید همان‌گونه که برخی دانشمندان عقیده دارند، ایده‌ی ساخت برخی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی که ما امروزه می‌شناسیم، با دیدن یکی از همین فیلم‌ها یا سریال‌های لایواکشن و حتی انیمیشنی، به ذهن خالقان‌شان رسیده باشد. البته که هنوز و در آستانه‌ی آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، جهان شباهت بسیار کمی به تصاویر ساخته‌شده از این سال در Blade Runner با درخشش هریسون فورددارد، اما در همان فیلم هم تکنولوژی‌های ناآشنایی وجود داشت که حالا، بخش‌هایی از عادی‌ترین چهره‌های شهرهای‌مان را می‌سازند. پس بگذارید وقتی مخالفان سینمای علمی‌تخیلی می‌خواهند به بی‌معنی‌ترین حالت ممکن، بی‌ارتباطی مطلقش با دنیای حقیقی را به رخ‌مان بکشند و تصورات‌مان نسبت به جدیت برخی از آثار مهم این ژانر از همین منظر را زیر سوال ببرند، خودمان سری به دنیای محصولات مورد بحث بزنیم و ۲۱ مورد از تکنولوژی‌ها یا دستاوردهای بشریت در سال‌های اخیر را لیست کنیم که نخستین بار، لابه‌لای قصه‌گویی‌های همین فیلم‌ها، دیده شده‌اند. راستی، برای جذاب‌تر جلوه کردن همه‌چیز، پانزده فیلم مورد نظرمان را به ترتیب زمان اکران‌شان یعنی از قدیمی‌ترین تا تازه‌ترین آثار زیر ذره‌بین می‌بریم و به همین خاطر، برای شروع باید سراغ A Trip to the Moon به کارگردانی ژرژ ملی‌یس فرانسوی برویم.

A Trip to the Moon

A Trip to the Moon، محصول سال ۱۹۰۲

ملی‌یس با ساخت فیلم A Trip to the Moon در بیشتر از صد و ده سال قبل، نه تنها آرزوی سفر به فضا را در ذهن مخاطبانش کاشت، بلکه باعث شد به طور دقیق‌تر، آدم‌ها سفر کردن به ماه را در خیالات‌شان تصور کنند. A Trip to the Moon را باید فیلم کوتاه سیاه‌وسفید صامتی دانست که در آن دسته‌ای از فضانوردان سوار بر یک شی کپسول‌مانند، به کمک یک توپ به سمت فضا پرتاب می‌شوند و به ماه می‌رسند و بعد هم سوار بر همان کپسول، به درون یکی از اقیانوس‌ها می‌افتند و به کره‌ی خاکی‌مان بازمی‌گردند. یک سناریوی بامزه که حالا، نسخه‌ی پیچیده‌تر آن، بارها و بارها در سفرهای واقعی فضایی دیده شده است. سفرهایی که با چرخش یوری گاگارین روسی در فضا به دور زمین در سال ۱۹۶۱ آغاز شدند و با گام زدن نیل آرمسترانگ روی کره‌ی ماه در سال ۱۹۶۹، رسما از فرم قصه‌های تخیلی خارج شدند و حکم بخشی از تاریخ را پیدا کردند.

The Grim Game

The Grim Game، محصول سال ۱۹۱۹

احتمالا The Grim Game با نشان دادن روبات‌ها، عملا دست روی بخشی از آینده گذاشت که هر روز درون زندگی ما پررنگ‌تر از قبل نیز می‌شود

شاید باورش برای‌تان سخت باشد ولی از فیلم The Grim Game اثر هنری هودینی، امروزه به عنوان ساخته‌ای یاد می‌کنند که حتی پیش از آفرینش لغت «ربات»، تصویری از این موجودات را تقدیم بینندگان سینما کرد. فیلمی که در آن ما موجودی خودکار به اسم Q را می‌بینیم که رفتارهای انسان‌مانند از خودش نشان می‌دهد و این روزها هم در دنیای واقعی، ماشین‌های هوشمند متفاوتی هستند که ما را به یاد او بیاندازند. انسان‌ها در طول تاریخ معاصر، همواره در ساخت ربات‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی، پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و حالا کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که سوفیا ربات هوشمند خلق‌شده توسط Hanson Robotics را نشناسد. بالاخره داریم درباره‌ی ماشینی حرف می‌زنیم که یکی از کشورهای دنیا رسما تابعیت خود را برایش صادر کرده است و در مرکز توجهات بسیاری از افراد علاقه‌مند به دنیای فناوری‌های تازه قرار دارد. این ساخته‌ی کمپانی هنگ‌کنگی، در سال ۲۰۱۵ میلادی فعال شد و فارغ از توانایی کامل در حرف زدن، می‌تواند شصت و دو احساس مختلف را هم با صورتش نشان همگان دهد. در این بین، باید در نظر داشت که احتمالا The Grim Game با اولین تصویرسازی از ربات‌ها، عملا دست روی بخشی از آینده گذاشته است که مدام درون زندگی ما پررنگ‌تر از قبل نیز می‌شود. چرا که می‌شود پیش‌بینی کرد که در سال‌های آتی، ربات‌هایی بیشتر و پیچیده‌تر و شبیه‌تر به انسان‌ها، راه‌شان را به زندگی ما باز می‌کنند.

The Jetsons

The Jetsons، محصول سال ۱۹۶۲

The Jetsons

 

ادامه نوشته

معرفی ۱۰ یوتیوبر پر درآمد سال ۲۰۱۸

معرفی ۱۰ یوتیوبر پر درآمد سال ۲۰۱۸

ستاره‌های یوتیوب در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، از گیمرهای معروف و شناخته‌شده گرفته تا پسربچه‌ی هفت‌ساله‌ای که اسباب‌بازی‌ها را نقد و بررسی می‌کند.

 

یوتیوب شبکه‌ی اجتماعی برای اشتراک‌گذاری ویدئو است و نقش آن را در فرهنگ عامه‌پسند (پاپیولار کالچر) نمی‌توان نادیده گرفت. ستاره‌های یوتیوب، اینفلوئنسرهای جهانی هستند و از آنجایی که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا ویدئوهای آن‌ها را تماشا می‌کنند، بازاریاب‌ها حاضرند مبلغ زیادی بابت تبلیغ محصولاتشان به آن‌ها بپردازند. البته کسب‌وکار یوتیوبرها تنها به درست کردن ویدئو در یوتیوب محدود نمی‌شود و اغلب آن‌ها بعد از مدتی برندشخصی خود را به کسب‌وکار میلیون دلاری تبدیل می‌کنند.

فرمول موفقیت یوتیوبرها متفاوت است اما موفق‌ترین آن‌ها کسانی هستند که روش خلاقانه‌ای دارند و با روشی جدید از طریق تبلیغات درآمد کسب می‌کنند. برخی از یوتیوبرها بعد از موفقیت، خط تولید لباس‌های شخصی خودشان را راه‌اندازی کرده‌اند، بسیاری از آن‌ها در تلویزیون فعالیت می‌کنند، برخی دیگر بلیت اجرایشان تنها بعد از چند ثانیه به‌طور کامل فروخته می‌شود و تعدادی از آن‌ها اسباب‌بازی‌های سفارشی از برندهای مختلف دریافت می‌کنند.

 

۱۰- لوگان پاول (Logan Paul)، درآمد ۱۴.۵ میلیون دلاری

Logan Paul

ولاگ یا ویدئوبلاگ، بلاگ کوتاهی برای وبلاگ است که محتوای آن ویدئو است و به سازنده‌ی آن ولاگر گفته می‌شود. لوگان پاول، ولاگر معروفی است که سال گذشته به‌عنوان چهارمین یوتیوبر پردرآمد معرفی شده بود؛ اما درآمد برند شخصی او بعد از انتشار ویدئویی از جنازه‌ای که در جنگل‌ آئوکیگاهارا (جنگل خودکشی ژاپن) پیدا کرده بود، به‌شدت کاهش پیدا کرد.

بعد از این اتفاق، یوتیوب پاول را از برنامه‌ی Google Preferred کنار گذاشت و همین باعث کاهش درآمد او در سال جاری شد. این برنامه به بازاریابان اجازه می‌دهد تبلیغات خود را در ویدئوهای پرطرفدار درج کنند. با این حال او توانست با فروش محصولات و چهره‌ی شناخته‌شده‌ای که دارد، تعداد دنبال‌کنندگان کانال خود را در یوتیوب افزایش دهد.

پاول علی‌رغم رسوایی که در ژاپن داشت، درآمد خود را در سال جاری دو میلیون دلار افزایش داد. یکی از پرطرفدار‌ترین ویدئوهای او در سال جاری، ویدئوی مسابقه‌ی بوکسی بود که در آن با رقیب انگلیسی خود KSI مبارزه کرده بود. نتیجه‌ی رقابت مساوی بود و این دو نفر سال آینده مجددا با یکدیگر مسابقه خواهند گذاشت.

 

ادامه نوشته

مایکروسافت با وجود افزایش ارزش، با مشکلات متعددی روبه‌رو است

 

مایکروسافت با وجود افزایش ارزش، با مشکلات متعددی روبه‌رو است
 

مایکروسافت در پایان ماه جاری گذشته‌، عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان را ازآنِ خود کرد و برای مدتی اپل را به رتبه‌های بعدی فرستاد. فعالان بازارهای مالی وال‌استریت از این اتفاق بسیار خشنود شدند. سرمایه‌گذاران و مدیران مایکروسافت نیز موفقیت به‌دست‌آمده را به فال نیک گرفتند. افزون‌براین، برخی گروه‌ها ازجمله کاربران و علاقه‌مندان به مایکروسافت و کارشناسان حوزه‌ی فناوری هنوز ردموندی‌ها را در بحث جلب اعتماد مشتریان ناموفق می‌دانند.

البته، موفقیت سرویس‌هایی همچون آفیس 365 و خدمات ابری آژور و دیگر بخش‌های درحال‌رشد ردموندی‌ها باعث افزایش ارزش شرکت شد. به‌هرحال، موفقیت‌‌های به‌دست‌آمده هنوز تأثیری در افزایش اعتماد کاربران عادی نداشته‌اند. مایکروسافت نیز از کاهش اعتماد کاربران آگاه است و هزینه‌های آن را می‌داند؛ اما تلاش جدی برای رفع مشکلات نمی‌کند.

موقعیت کنونی مایکروسافت با وجود دستاوردهای بزرگ، با عوامل متعددی لکه‌دار شده است. به‌عنوان مثال، می‌توان به کاربران ناراضی در بخش‌های مختلف محصولات حذف‌شده از شرکت، تغییرات متعدد در مسیر کاری، به‌روزرسانی‌های بی‌فایده‌ی سرویس‌ها، مزاحمت‌های زیاد ایجادشده دراثر به‌روزرسانی محصولات و از همه مهم‌تر، ارتباطات ضعیف شرکت اشاره کرد.

 

ادامه نوشته